Acest website sau tool-urile externe, folosesc cookie-uri necesare pentru buna lui functionare, in scopurile descrise in politica de cookie-uri. Pentru a afla mai multe despre acestea si despre modul in care poti sa revoci acordul pentru cookie-urile folosite, te rugam sa consulti Politica de Cookies. Prin inchiderea acestui mesaj de notificare sau continuarea navigarii in website in orice fel, iti dai acceptul pentru folosirea de cookie-uri.
Beneficiezi de TRANSPORT GRATUIT la orice fotoliu puf comandat (in aria de acoperire FAN Courier)

Tehnici de relaxare - prin ce metode poti obtine o stare de calm si liniste

Postat de admin_lazyboy 12.06.2019 0 Comentarii

Tehnici de relaxare - afla prin ce metode poti obtine o stare de calm si liniste

 

Stresul este cel mai mare inamic al sanatatii psihice, dar si fizice, cu care se confrunta o buna parte din populatie la nivel tarii. Ritmul de viata alert din orasele mari, traficul, programul de munca prelungit, neajunsurile pe plan financiar, oboseala, relatiile precare cu cei din jur, sunt doar cateva dintre motivele pentru care foarte multe persoane sufera de anxietate sau de alte afectiuni care au un impact negativ asupra calitatii vietii. Daca si tu te numeri printre cei care sunt in cautarea unor metode si tehnici de relaxare eficiente, pentru a obtine o stare de spirit pozitiva, atunci acest articol este pentru tine!

 

Cuprins

  1. Metode de relaxare acasa - transforma-ti locuinta intr-un sanctuar

  2. Tehnici de relaxare pentru anxietate

2.1.Tehnica de relaxare Schultz

2.2.Tehnici de relaxare din yoga

2.3.Relaxarea progresiva

2.4.Psihoterapia cognitiv comportamentala

     3. Tehnici de relaxare in atacul de panica - Ce poti face pentru ameliorarea si eliminarea simptomelor

     4. Tehnici de relaxare pentru copii

 

1. Metode de relaxare acasa - transforma-ti locuinta intr-un sanctuar

Casa este locul in care iti petreci majoritatea timpului liber, iar una dintre cele mai eficiente metode de relaxare consta chiar in amenajarea eficienta a acesteia, o amenajare care sa faciliteze o stare de calm si de liniste.

Nu trebuie sa subestimezi importanta decorului, mai ales daca iti doresti, dupa o zi agitata, sa ajungi acasa si sa te deconectezi de la factorii de stres din exterior. Culori precum lila, bleu, verde deschis, crem, bej, ori galben pal au proprietati cunoscute de calmare, asa ca ar trebui sa se regaseasca pe pereti, pe piesele de mobilier sau pe alte elemente din dormitor si camera de zi.

Mobilierul trebuie sa fie confortabil, incapator, pentru a-ti putea face odihna cat mai placuta si mai satisfacatoare.

Dezordinea este de evitat, mai ales ca aceasta contribuie la o imagine de ansamblu prea incarcata si aglomerata, provocand disconfort psihic. Spatiile luminoase, aerisite, ofera un ambient mai linistitor si mai cald.

 

Iti poti aranja un spatiu special pentru relaxare, in balcon sau intr-o zona a living-ului, in care sa pui o masuta de cafea, un fotoliu beanbag sau o perna cu puf, cateva carti, lumanari parfumate si un device de pe care poti asculta muzica sau sunete care te calmeaza. Astfel, de fiecare data cand vrei o pauza, poti petrece timp aici, fara distrageri.

 

Detalii si pret aici → https://www.lazyboy.ro/fotolii-puf-beanbags/fotolii-perna/perna-puf-pillow-l-green

Detalii si pret aici → https://www.lazyboy.ro/fotolii-puf-beanbags/fotolii-tip-beanbag/beanbag-cloud-l-light-grey-polyester

Detalii si pret aici → https://www.lazyboy.ro/fotolii-puf-beanbags/fotolii-tip-scaun/beanbag-flavio-grey

 

Nici baia nu trebuie neglijata, avand in vedere ca dusurile fierbinti sau baile cu sare si arome precum lavanda te ajuta sa te relaxezi foarte repede!

 

De obicei, disconfortul psihic si cel fizic sunt strans legate, iar relaxarea pe un plan duce la obtinerea unei stari generale mult mai bune, avand efecte si asupra celui de-al doilea.

 

2. Tehnici de relaxare pentru anxietate

Anxietatea este o problema cu care se confrunta foarte multe persoane, iar specialistii afirma ca jumatate dintre acestea nu apeleaza niciodata la ajutor specializat, pentru a obtine un tratament corespunzator si rezultate pozitive.

In esenta, anxietatea este o reactie naturala, normala, a organismului in situatii stresante. Asadar, frica sau nelinistea in anumite situatii periculoase sau care reprezinta o provocare nu constituie, automat, un motiv de ingrijorare. Probleme apar, insa, in momentul in care acestea sunt resimtite constant, cand nu exista niciun factor care le-ar putea provoca. Abia atunci, se poate vorbi despre o tulburare anxioasa sau despre anxietate cronica ori acuta.

Simptomele includ: oboseala, ingrijorare constanta, incordare, tensiune musculara, depresie, aritmii, puls neregulat, cefalee, insomnii. Iata cele mai utilizate metode de relaxare in cazurile de anxietate:

 

  • Tehnica de relaxare Schultz

Numita si antrenament autogen, tehnica a fost dezvoltata de medicul Johannes Schultz in anii ‘30 si este foarte populara si in prezent. Aceasta metoda se bazeaza pe inducerea unor senzatii de greutate si caldura in corp, iar prin stimularea sistemului nervors autonom, se obtine o relaxare profunda a muschilor. Practic, o vizualizare de 15 minute, concentrata asupra tuturor zonelor din corp, alternativ, are efecte dovedite in combaterea stresului si anexietatii, daca este executata corect si constant.


  • Tehnici de relaxare din yoga

Practicile yoga sunt cunoscute pentru beneficiile pe care le au asupra fizicului, dar si asupra psihicului. De aceea, sunt recomandate si in cazurile de anxietate. Exista 3 categorii de metode pe care le poti incerca, pentru a descoperi ce functioneaza mai bine pentru tine: meditatia, exercitiile de respiratie si posturile fizice.


 

  • Relaxarea progresiva

Foarte multe dintre metodele de relaxare au la baza ideea ca mintea urmeaza corpul si ca destinderea psihica se poate obtine mult mai usor dupa cea fizica. Aceasta este si cazul relaxarii progresive. Concentrandu-te pe fiecare grupa musculara mare, pe rand, intai incordand, apoi relaxand musculatura, vei observa ca starea de tensiune din organism este eliminata.

 

  • Psihoterapia cognitiv comportamentala

Aceasta implica si mintea, si corpul, si are loc doar in prezenta unui psihoterapeut, care te va ajuta sa elimini modelele de gandire negative si sa iti controlezi starile de spirit.

 3.   Tehnici de relaxare in atacul de panica - Ce poti face pentru ameliorarea si eliminarea simptomelor

Atacurile de panica se manifesta prin episoade de scurta durata, insa de mare intensitate, in timpul carora frica si anxietatea pun stapanire pe minte, dar si pe corp. In general, pot fi recunoscute dupa simptome precum batai puternice, neregulate, ale inimii, senzatia de sufocare, durere in piept, transpiratie, ameteala, valuri de caldura ori frisoane si incapacitatea de control a starii psihice. Timp de 10 minute, aceste vor fi resimtite puternic, iar in aproximativ 60 de minute, intensitatea lor ar trebui sa scada treptat pana cand dispar.

Ce poti face, insa, pentru a ameliora simptomele si pentru a trece mai repede peste un astfel de episod?

In primul rand, poti incerca exercitii de respiratie: inspira pe nas adanc, expira pe gura lung si imagineaza-ti ca elimini, astfel, sentimentele negative.

Apoi, repetarea unei melodii, poezii sau a unor versuri vor fi de ajutor pentru a-ti distrage atentia de la gandurile care ti-au provocat atacul de panica.

O alta metoda de relaxare in aceasta situatie este sa vizualizezi si sa te concentrezi pe o activitate, o imagine sau imprejurare care iti aduce bucurie si placere.


 4.   Tehnici de relaxare pentru copii

Nu doar adultii se pot confrunta cu probleme cauzate de stres sau situatii neplacute, ci si cei mici. In acest caz, este important ca parintii sa recunoasca simptomele si sa ii ajute pe copii sa depaseasca momentele grele, prin diferite metode de relaxare.

 

Vizualizarea ghidata este o tehnica prin care parintele il provoaca pe micut sa isi imagineze lucruri placute, urmand cursul cuvintelor si a povestii create de adult. Este important ca cel mic sa fie intins pe spate, pe o suprafata confortabila (pat, canapea), iar povestirea sa cuprinda detalii cunoscute ca fiind agreate de acesta.

 

Explorarea texturilor, sub forma de joaca, este o modalitate foarte buna de a-i distrage atentia copilului de la starile negative. Ofera-i acestuia diverse obiecte, cu texturi diferite, si roaga-l sa le descrie, cu ochii inchisi, cat mai detaliat (ce fel de textura e, ce senzatie ii provoaca, daca este placut sau nu la atingere, etc.).

 

Numararea pasilor si focalizarea pe mers este o alta tehnica des utilizata in lucrul cu copiii. Este foarte simplu de executat, dar si foarte eficienta. Tot ce trebuie sa faci este sa pasesti, impreuna cu cel mic, si sa il rogi sa numere fiecare pas si sa fie atent la cum paseste, pana cand observi ca starea lui de spirit este mai calma si mai linistita.


 

Nu trebuie sa te limitezi la o singura tehnica de relaxare, dimpotriva, este recomandat sa le incerci pe toate si sa descoperi care da roade in cazul tau. De asemenea, poti gasi combinatia potrivita pentru tine, de exemplu, un decor placut si 15 minute de meditatie zilnica, prin care poti sa obtii o stare mult mai buna, care va spori, semnificativ, calitatea vietii tale!

 

Sursa foto: www.shutterstock.com

Lasa un comentariu